"De stad Antwerpen stopt samen met de tram in Wijnegem"

Op 11 juni 2012

TOP 7
Om zich volledig als lijsttrekker in de strijd te werpen, staat Bauwens het voorzitterschap af aan Hendrik Bellens. Zelf blijft hij aan als ondervoorzitter. "We hebben een team met beroepservaring in alle mogelijke sectoren", stelt waarnemend voorzitter Bellens de N-VA-ploeg voor. "Naast mezelf vinden we op de eerste zeven plaatsen gemeenteraadslid Dirk Bauwens, OCMW-raadslid Leen Scholiers, Peter Mendonck, Pascale Gielen, Gerald Van Acker van onze jongerenafdeling en voorzitster van de Parochiale Vrouwenbeweging Kathleen Krekels."

"Geen A12-toestanden"

Bauwens en Bellens bespreken alvast kort enkele programmapunten.
Op het vlak van lokale economie wil N-VA streven naar een gezonde mix van lokale detailhandelaars en ketens in de dorpskernen met buiten het dorp de huidige cluster van grote bedrijven. "We willen hier geen A12- toestanden van het dorp van Schilde tot aan de Toverfluit", licht Bellens toe. "De inwoners zijn hier niet mee gebaat en de mobiliteitsproblemen niet meer te overzien."

Verder staat een decentralisatie van de politiezone Voorkempen op het programma. "Onlangs had de politie meer dan twintig minuten nodig voor een dringende interventie in de Kerkstraat", stelde Bellens zelf vast. "We willen terug naar lokale politieposten, meer blauw op straat en optimalisatie van de wijkwerking. Indien dit niet lukt, moeten er samenwerkingsakkoorden worden afgesloten met de buurgemeenten, want interventies moeten sneller verlopen."

Wansmakelijke voorbeelden

Ook bij N-VA keren betaalbare woningen voor jonge gezinnen terug."We willen het landelijke karakter van het dorp behouden, maar we weten ook dat er nood is aan betaalbare woningen", vertelt Bauwens. "Daarom willen we die nieuwe woongelegenheden niet realiseren door nieuwe verkavelingen, maar door inbreiding rond de bestaande dorpskernen mét ruimte voor speelpleintjes en jeugdontmoetingsplaatsen. In het dorp zelf zijn er jammer genoeg niet veel mogelijkheden meer, omdat de Open Vld alles uit handen heeft gegeven door te talmen met de opmaak van de noodzakelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen. Het wansmakelijkste voorbeeld hiervan staat naast het gemeentehuis."

Bauwens benadrukt dat verstedelijking van Schilde en 's-Gravenwezel moet stoppen. "De stad Antwerpen stopt samen met de tram in Wijnegem en als het van ons afhangt zal dit zo blijven", besluit hij.

Op de foto : De ploeg van N-VA (van links) : Hendrik Bellens, Kathleen Krekels, Dirk Bauwens, Leen Scholiers, Peter Mendonck, Pascale Gielen, Gerald Van Acker.