22 extra parkeerplaatsen L. De Vochtplein

Op 6 december 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie, Mobiliteit

Sinds begin december 2016 zijn er 22 extra parkeerplaatsen op het Lodewijk De Vochtplein (’s-Gravenwezel). Deze ingreep kwam er op initiatief van schepen van Lokale Economie Peter Mendonck.

Het ondersteunen van de lokale ondernemers maakte deel uit van het programma waarmee Schilde – ’s-Gravenwezel in 2012 naar de kiezer trok. Vandaag voegt schepen Peter Mendonck de daad bij het woord. Met 22 extra parkeerplaatsen aan het Lodewijk De Vochtplein willigt hij het verzoek van de handelaars en klanten in ’s-Gravenwezel in die al langer vragende partij zijn om maatregelen te nemen tegen de parkeerdruk in de nabijgelegen Kerkstraat.

Voortaan kunnen klanten hun wagen gratis achterlaten, met een maximum van twee uur aansluitend en met parkeerschijf. “Deze maatregel is nodig om ervoor te zorgen dat de parkeerplaatsen gebruikt worden waarvoor ze dienen: om naar de lokale handelszaken te gaan,” zegt Mendonck. De handelaars reageren tevreden. Winkeliers brengen hun omzet immers in verband met de bereikbaarheid van hun zaak.