Bedrijvencentrum moet lokale economie nieuw leven inblazen

Op 4 mei 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie

Tegen eind 2016 verwacht schepen van Lokale Economie Peter Mendonck dat de eerste bedrijven hun intrek kunnen nemen in het nieuwe bedrijventerrein op de bovenverdieping van AD Delhaize.

Tijd voor verandering

’s-Gravenwezel kampt met nogal wat leegstand en handelszaken die ermee stoppen. Daarom kwam de Gemeentelijke KMO en Vrije Beroepen Raad met een voorstel om de bovenverdieping van de AD Delhaize in te richten als bedrijvencentrum. Mendonck was meteen te vinden voor het idee, die de deelgemeente opnieuw op de ondernemersvriendelijke kaart wil zetten.

Gericht op doorstart van jonge ondernemers

“Het bedrijvencentrum richt zich in de eerste plaats tot jonge startende ondernemers,” zegt Peter Mendonck. “Werken in eigen streek is een doorslaggevend principe voor het bestuur,” gaat hij verder. De jonge ondernemers kunnen er gedurende één jaar een kantoorruimte huren tegen een betaalbare huurprijs zodat zij een winstmarge kunnen realiseren. Zodra ze financieel recht in hun schoenen staan, moeten zij plaats maken voor nieuwe starters.

Het volledige artikel in Het Laatste Nieuws kan u hier lezen.