Binnenkort veiliger fietsen tussen Schilde en ‘s-Gravenwezel

Op 8 januari 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbare werken

Goed nieuws voor de mobiliteit en verkeersveiligheid van fietsers in onze gemeente! Komende zomer start in ’s-Gravenwezel en Schilde de aanleg van twee gescheiden fietspaden langs de Gillès de Pélichylei en Brasschaatsebaan (N121). De N-VA is al lang vragende partij voor de heraanleg van het fietspad. Na jarenlang aanslepen, komt het er eindelijk!

De Vlaamse regering investeert fors in onze wegen en daar plukt Schilde – ’s-Gravenwezel de vruchten van. Concreet wordt er twee miljoen vrijgemaakt om het fietspad, dat de dorpskernen tussen Schilde en ’s-Gravenwezel verbindt, in een nieuw maar bovenal veiliger jasje te steken. “Als ik in de buurt passeer en jonge fietsers zie rijden, dan houd ik altijd mijn hart vast,” zegt schepen van Openbare Werken Peter Mendonck.

Dat er een gescheiden fietspad komt voor de fietsers, is een zegen. Schepen Mendonck licht toe: “Over een afstand van drie kilometer komt er een gescheiden fietspad van 1,75 meter breed, en dit aan beide kanten van de rijweg. De werkzaamheden zullen in totaal meer dan een jaar duren, maar de verkeershinder blijft beperkt omdat de werken geleidelijk gebeuren. De bomen worden ook gespaard. Enkel een veertigtal zieke bomen wordt gerooid.”

Bron: Het Laatste Nieuws, maandag 8 januari 2018, p. 12.