Dirk Bauwens trekt opnieuw N-VA lijst bij gemeenteraadsverkiezingen

Op 28 juni 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking

Voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 is de eerste plaats opnieuw voor Dirk Bauwens, momenteel burgemeester van Schilde – ’s-Gravenwezel. “Een uitdaging waar ik voluit voor ga,” aldus Bauwens.

Politieke weg

De politieke carrière van Bauwens startte al in 2010 als gemeenteraadslid. Met de verkiezingen van 2012 was hij lijsttrekker van de grootste partij (N-VA) en werd hij voorgedragen als kandidaat-burgemeester. Op 21 december 2012 legde hij de eed als burgemeester af. Zijn politieke activiteiten combineert hij tot op heden met zijn functie als zelfstandig bankdirecteur.

Beroepsburgemeester

Om zich voluit toe te leggen op het burgemeesterschap, stopt Bauwens in januari 2018 als kantoorhouder van Argenta. N-VA-voorzitter Sven Looyens reageert opgetogen: “Wij zijn heel tevreden met de bewuste keuze van onze burgemeester. Hij steekt nu reeds veel tijd en energie in de job van burgemeester waardoor hij een aanzienlijke dossierkennis heeft en zeer aanwezig is in de gemeente. Wanneer hij er de volle 100% voor gaat, kan dit alleen nog maar extra bijdragen. Wij trekken volgend jaar met heel veel zin en vertrouwen naar onze kiezers toe. We hebben de voorbije jaren heel wat projecten gerealiseerd en er staan er ook nog heel wat op de planning.”