Eerste hondenloopzone voor onze gemeente!

Op 31 juli 2018

Op de OCMW-raad van 19 juli 2018 werd een principiële goedkeuring gegeven om de gronden gelegen op de hoek van de Dennenlaan met de Moerhoflaan die door het OCMW aangekocht werden, voorlopig in te richten als hondenlosloopweide.

De gemeente zoekt al langer een geschikte plek om honden los te laten lopen. Vorig jaar was de keuze gevallen op de grond over het Schildehof. Na negatieve reacties van de buurt werd dit idee echter terug afgevoerd.

Omdat de nieuw aangekochte gronden van het OCMW nog niet direct kunnen geëxploiteerd worden, werd op vraag van Micheline Duysens (N-VA) en OCMW-raadsleden Frederik Goemaere, Frank Cools, Helga Suetens (allen N-VA) bekeken of het een optie zou kunnen zijn deze voorlopig in te richten als hondenlosloopweide.

OCMW-voorzitter Leen Scholiers (N-VA) pakte dit op en heeft nu aan de OCMW-raad voorgelegd te laten onderzoeken wat dient te gebeuren om deze weide hondenvriendelijke te maken. De raad stemde unaniem in.

“We kregen vele vragen van inwoners om een hondenweide in te richten in onze gemeente. Zowel in Schilde als in de deelgemeente ’s-Gravenwezel willen we dit realiseren. We hopen dat de nodige werken spoedig uitgevoerd kunnen worden zodat de eerste hondenweide snel een feit zal zijn,” aldus Micheline Duysens

“Zowel in de gemeente Schilde als in de deelgemeente ’s-Gravenwezel willen we ruimte voorzien om honden te kunnen laten loslopen. Dit is ook de focus die we willen leggen: de hondenweide is geen hondentoilet. Hondenpoep moet hier evengoed in een zakje weggegooid worden,” vult Goemaere aan.

Uit: Gazet van Antwerpen, dinsdag 31 juli 2018, pagina 20.