Oplossing voor Kotsbos in de maak!

Op 18 april 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbare werken

Wie wel eens in de buurt van het Kotsbos komt, weet dat het af- en aanrijden daar geen pretje is. Ofwel waant de bewoner zich in een vulkaanlandschap door de diepe kraters in de weg, dan weer in een rollercoaster door de slechte toestand van het wegdek. Schepen van Openbare Werken Peter Mendonck en burgemeester Dirk Bauwens erkennen de problemen en willen ze zo snel mogelijk aanpakken.

Het was wachten tot de invoering van de omgevingsvergunning om het probleem op gemeentelijk niveau te kunnen aanpakken. Ook moet er worden overlegd met de provincie. De bestaande beek moet immers worden verlegd om verharde wegen mogelijk te maken. “Bij voorkeur kiezen we voor asfalt in plaats van een waterdoorlatende verharding,” zegt burgemeester Bauwens. Nadien zijn nog onteigeningen nodig. “We hopen op de medewerking van de inwoners om de onteigeningsprocedure zo snel en efficiënt mogelijk af te handelen,” besluit Peter Mendonck.