‘Schilde schittert’ in het straatbeeld

Op 11 juli 2015, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Vanaf nu kunnen inwoners van de gemeente Schilde ook op straat de acties van het gemeentebestuur opvolgen.

Elke burger heeft recht op een transparant beleid. De gemeente Schilde lanceerde eerder al een toegankelijke website waar iedereen de gerealiseerde en toekomstige projecten van het gemeentebestuur kan raadplegen, inclusief de budgetten die daar tegenover staan. Klik hier voor meer informatie.

Schepen voor communicatie Kathleen Krekels heeft daar nog een staartje aan gebreid. Zij bracht het project ook in het straatbeeld via speciaal geüpdatete borden. Die staan momenteel op vier plaatsen: op de plaats waar het gemeenschapscentrum zal komen, aan het containerpark, het Lindenpark en bij het langverwachte fietspad tussen de twee dorpskernen Schilde en ’s-Gravenwezel. Elk bord bevat een QR-code. Door de QR-code te scannen, krijgt de passant de meest actuele projectinformatie over het project. Zo kan elke inwoner opvolgen waar het gemeentebestuur mee bezig is.