Schilde Straffe Gemeente!

Op 3 december 2016, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Sinterklaas kwam in Schilde – ‘s-Gravenwezel al wat vroeger. Op zaterdag 3 december werd de gemeente door het Nieuwsblad tot de 10 best scorende gemeenten gerekend. De score van 8,02/10 was goed voor de negende plaats in het Vlaamse eindklassement en het beste resultaat in de regio van Antwerpen. “We zijn bij de besten, maar we mikken nog hoger,” zegt de trotse burgemeester Dirk Bauwens (N-VA).

Werk van vele handen

Een jaar lang nam het Nieuwsblad de 308 gemeenten in Vlaanderen onder de loep voor verschillende parameters. De krant testte voor alle gemeentebesturen de dienstverlening voor de inwoners. Het Eindrapport zal een plaats krijgen waar veel medewerkers het kunnen zien. “De topscore van onze gemeente is het resultaat van het werk van veel mensen,” zegt Dirk Bauwens.

De verandering werkt!

“De Schildenaar staat voor ons centraal! Onze hoofdprioriteit ligt dan ook op een uitgebreide en moderne dienstverlening,“ vertelt Bauwens. Schilde is een inwonervriendelijke gemeente. Via zowel traditionele als nieuwe communicatiekanalen, en een uitgebreid ontspanningsaanbod, betrekken we de Schildenaar zoveel mogelijk bij de gemeente. Het evenementenloket zorgt ervoor dat elke inwoner op één adres terecht kan. De gemeente is tevens een veilige en toegankelijke gemeente.

Het beste moet nog komen

“We zijn tevreden met dit resultaat, maar bestendigen is voor ons niet genoeg.” Er staan nog grote en ambitieuze projecten op de planning!