Studie doortocht Turnhoutsebaan goedgekeurd!

Op 21 november 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie, Mobiliteit, Openbare werken

Het gemeentebestuur engageerde zich om de plannen voor de herinrichting van de doortocht N12-Turnhoutsebaan te initiëren. Op maandag 21 november 2016 keurde de gemeenteraad de studieopdracht goed, die begin 2017 van start zal gaan. Schepen van Openbare Werken Peter Mendonck volgt de plannen op de voet op.

Duurzame mobiliteit en verkeersveiligheid, uw en onze zorg!

“Schilde is een van de drukste gemeenten van het land,” zegt Peter Mendonck. “Verkeersveiligheid is een belangrijk aandachtspunt.” De schepen vervolgt: “Bereikbaarheid blijven we garanderen want die is belangrijk voor de economische ontwikkeling.” Mendonck, die ook schepen van Lokale Economie is, ziet er dan ook op toe dat de plannen voor de nieuwe doortocht maximaal rekening houden met de wensen van de middenstand. Het parkeerbeleid is daarbij essentieel.

Opwaardering winkelcentrum

Dat er geen sprake van een tram is, werd eerder al door de N-VA afdeling van Schilde bevestigd. Dat zou dan ook een radicale inbreuk zijn op het dorpscentrum. Peter Mendonck heeft eerder een ambitieus programma voor ogen om het winkelcentrum aantrekkelijker te maken. De opwaardering van de winkelcentra was dan ook een van de speerpunten in het verkiezingsprogramma van de Schildese N-VA. “Net zoals bij de huidige werken aan de Turnhoutsebaan tussen de kern van Schilde en de grens van Zoersel, zal de heraanleg in nauwe samenspraak met de middenstand bekeken worden,” maakt de schepen zich sterk. “De middenstand is zeer tevreden over de huidige aanpak.”