Pascale Gielen

Schepen en bestuurslid

Pascale is getrouwd met Filip Van Gorp en mama van twee fantastische dochters Charlotte en Margo.

Pascale geeft als gedreven lerares geschiedenis en Nederlands op de Sint-Ludgardisschool in Merksem. Haar ambitie is om jongeren hun talenten te laten ontdekken en hen weerbaar maken. De maatschappij verandert immers sneller dan ooit en het onderwijs moet onze jongeren klaarstomen om hun plek in die steeds complexer wordende maatschappij te veroveren.

Tijdens haar vrije tijd trekt Pascale al eens de loopschoenen aan en leeft ze zich uit als supporter van Margo die hockeyt bij RAHC hockeyclub. In de zomer komt haar koersfiets van stal en sinds kort neemt ze voor het woon-werkverkeer de elektrische fiets. Ze zit ook al eens graag met haar neus tussen de (kook)boeken.

Sinds 2010 is Pascale actief bij de N-VA: eerst als medeoprichter van de lokale afdeling. Na 2012 als gemeenteraadslid en provincieraadslid en vanaf 2019 als voorzitter Bijzonder Comité en schepen voor Sport.

In het bijzonder wil Pascale zich inzetten voor een kwaliteitsvolle groene leefomgeving voor iedereen en meewerken aan een duurzame uitbouw van onze gemeente. Schilde is een warme en groene gemeente met aandacht voor alle inwoners : jongeren, senioren en (jonge) gezinnen en dat willen we zo houden.  Schilde heeft een bruisend verenigingsleven en daarin blijven we investeren. Over het nieuwe gemeenschapscentrum, de plannen voor de sporthal en andere sportinfrastructuur is Pascale dan ook heel enthousiast.

Schilde – ’s-Gravenwezel is een prachtige gemeente, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Zo kan de verkeersveiligheid beter: er kunnen nog meer veilige fietspaden komen en overdreven snelheid in onze woonwijken kan nog kordater worden aangepakt. Veiligheid is één van onze speerpunten: dat onze jongeren veilig kunnen uitgaan is essentieel en ook het anti-drugbeleid verdient meer aandacht.  Volgens Pascale is het ook dringend tijd voor een nieuwe brandweerkazerne.  Onze vrijwilligers staan dag en nacht klaar om te blussen en onze inwoners in andere (nood)situaties bij te staan.  Zij verdienen een degelijke huisvesting.