Meer parkeerplaatsen aan gemeentehuis

Op 2 juni 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Op initiatief van gemeenteraadslid Annemie Vergote heeft het gemeentebestuur van Schilde – ’s-Gravenwezel besloten om tien extra parkeerplaatsen in te richten. Om de veiligheid op de parking te waarborgen, worden zowel de inrit als de uitrit nu enkel toegankelijk in één richting.

U gaat op dinsdag wel eens boodschappen doen op de wekelijkse markt? U komt met de wagen? Dan heeft u wellicht gemerkt dat de parking op dinsdag snel aan zijn maximumcapaciteit komt. Annemie Vergote, die de markt zo trouw als mogelijk wekelijks bezoekt, stelde daarom voor om dit met de dienst mobiliteit te bekijken. Het college van burgemeester en schepenen besloot na overleg om een extra parkeerstrook te voorzien aan de inrit. Door Annemie is er nu ook meer aandacht voor minder mobiele personen. “Op vraag van de bewoners zijn twee van die tien parkeerplaatsen nu voorbehouden voor mindervaliden,” zegt Annemie. De plaatsen liggen bovendien vlakbij het pad dat doorsteekt naar de markt. “Zo wordt de markt voor iedereen vlot toegankelijk.”

Tegelijk zorgt het gemeentebestuur voor een vlottere verkeersdoorstroom. “Als we een probleem aanpakken, doen we dat ineens grondig. Daarom hebben we ineens de parkingcirculatie aangepakt,” pikt burgemeester Dirk Bauwens in. Tweerichtingsverkeer bij het op- en afrijden van de parking was niet meer mogelijk door de extra parkeerplaatsen. Daarom wordt het in- en uitgaand verkeer nu opgesplitst.

Bron: Het Laatste Nieuws, 27 mei 2016.