Annemie Vergote

Gemeenteraadslid en bestuurslid

In 1974 wist de charmante gemeente Schilde – s’-Gravenwezel Annemie Vergote samen met haar echtgenoot te overtuigen zich aldaar te vestigen. Ze zag daar haar twee geweldige kinderen opgroeien. Wanneer Annemie niet thuis is, vertoeft ze het liefst in Schilde Park voor de rust en om te genieten van de authentieke natuur.

Wie Annemie kent, omschrijft haar als een enthousiaste, gedreven en sociale dame. Als gepensioneerde onderwijzeres gaat de passie van Annemie vooral uit naar kunst, cultuur en de actualiteit. In haar vrije tijd houdt ze zich het liefst bezig met lezen, reizen, muziek of haar tuin. Sinds jaar en dag is ze verbonden met het lokale cultuur- en verenigingsleven.

Politiek zit in de genen van Annemie. Als dochter van een van de oprichters van de Volksunie-afdeling te Oostende werd een politiek engagement haar met de paplepel in de mond gegoten. Nu draagt ze lokaal haar steentje bij om voor iedereen een welvarend Vlaanderen te realiseren.

Onder het motto ‘samen werk maken van een blijvend mooie en groene gemeente’, zet ze als gemeenteraadslid haar schouders onder het gemeentebeleid. Ruimte voor verandering ziet zij in het woonbeleid ten aanzien van jonge mensen en als gepensioneerde ligt de zorg voor de senioren haar nauw aan het hart.