Nieuw gemeenschapscentrum krijgt stilaan vorm!

Op 10 augustus 2016, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Openbare werken, Sport en verenigingsleven

Amper negen maanden nadat schepen van Openbare Werken Peter Mendonck de eerste steen loswrikte uit de parking naast het afgeleefde dienstencentrum, concludeert schepen van Cultuur en waarnemend burgemeester Kathleen Krekels dat de bouw van het gemeenschapscentrum goed opschiet. De realisatie wordt verwacht aan het einde van de zomer van 2017.

Er staan heel wat veranderingen op til in het nieuwe gemeenschapscentrum. De verschillende zalen, die nu al zichtbaar zijn, moeten ruimte bieden aan verschillende verenigingen. Het zal u dan ook niet verbazen dat het openingsweekend plaatsvindt samen met de jaarlijkse Verenigingendag. “De verenigingen krijgen een mobiele toog ter beschikking om bij evenementen zelf drank te schenken. Zo kunnen ze centjes voor hun clubkas verdienen,” kondigt Kathleen Krekels aan.

De grootste zaal biedt plaats aan driehonderd toeschouwers. Er komt ook een bistro met een terras, die open is telkens wanneer er iets te doen is en ook daarbuiten maximaliseren we de openingsuren. “We laten er verse en gezonde voeding serveren,” zegt Krekels. In april 2017 zullen ook werken van start gaan om een nieuwe parking aan te leggen op de plaats van het oude dienstencentrum. De wekelijkse markt kan dan opnieuw naar daar verhuizen.

U heeft een creatieve geest? Wij zoeken nog naar inspiratie voor een naam voor het voorlopig nog anonieme dienstencentrum. Binnenkort lanceert de gemeente een oproep.

Blokkeer alvast het weekend van 15 tot en met 17 september 2017 in uw agenda. Het nieuwe dienstencentrum wordt dan feestelijk geopend.

Bron: Gazet van Antwerpen, 10 augustus 2016, p. 15.