WERF 44: nieuw gemeenschapscentrum, nieuwe naam

Op 14 januari 2017, over deze onderwerpen: Openbare werken, Sport en verenigingsleven, Toerisme en cultuur

Half september 2017 opent Schilde de deuren van het nieuwe gemeenschapscentrum. In afwachting van de feestelijke opening, kreeg het nieuwe gemeenschapscentrum alvast een naam: WERF 44.

De inwoners van Schilde – ’s-Gravenwezel konden brainstormen over de toekomstige naam van het nieuwe dienstencentrum. Daartoe organiseerde de gemeente op initiatief van schepen van Cultuur Kathleen Krekels een wedstrijd. Huidig en toekomstig bezoeker Inge Wouters sleepte een seizoensabonnement in de wacht voor het bedenken van de naam WERF 44.

Schepen van Cultuur Kathleen Krekels verduidelijkt: “WERF staat voor het blijvend werken aan een boeiend aanbod aan activiteiten, voor vernieuwing en voor het beleven van kunst en cultuur. De naam draagt ook de locatie in zich want het gemeenschapscentrum is gelegen aan de Van de Wervelaan. Het cijfer 44 staat voor de huisnummer, maar de ‘vier’ draagt ook het werkwoord ‘vieren’ in zich.”

Hou zeker het weekend van 15 tot en met 17 september vrij want dan wordt WERF 44 feestelijk geopend.