Twaalf plaatsen voor asielzoekers in voormalig Zusterhuis

Op 1 april 2016, over deze onderwerpen: Sociaal beleid en welzijn

Schilde – ’s-Gravenwezel zal binnenkort opvang bieden aan vluchtelingen in het voormalige Zusterhuis dat zich achter het missiehuis van de paters van Scheut bevindt. Een akkoord over deze plaatsen werd bereikt op initiatief van OCMW-voorzitter Leen Scholiers.

De paters van het missiehuis van Scheut stellen de woningen gratis ter beschikking. Scholiers is blij met dit teken van solidariteit. Op die manier toont het OCMW van Schilde in samenwerking met de paters aan ook een steentje te willen bijdragen om de vluchtelingencrisis op te vangen.

De woningen zijn bestemd voor gezinnen met kinderen. Dat was een uitdrukkelijke wens van de N-VA. “Elk gezin zal kunnen beschikken over een leefruimte, een keuken en een eenvoudige badkamer,” aldus Scholiers. Nadien zullen de gezinnen ook intensief begeleid worden door vrijwilligers en de sociale diensten van het OCMW. Een solidaire maar tegelijk pragmatische aanpak.